Надія Українського Православ’я у київській Софії

Вже за кілька годин у древній київській Софії почнеться Об’єднавчий Собор Українського Православ’я. Храм, який століттями був духовним центром Руси-України, який був свідком радісних і печальних сторінок історії українського народу і Православної Церкви, знову стане місцем історичної події, яка – дай Боже – відкриє нову добру сторінку історії Українського Православ’я.
Собор відбувається з благословення Його Всесвятості Варфоломія, Архиєпископа Константинополя – Нового Риму та Вселенського патріарха. Це Матірня Церква Константинополя, звідки прийшло Святе Православ’я на наддніпрянські пагорби, а звідтам і до наших предків на Холмщині, Підляшші, у Галичині, проявила матірню любов і знову взяла під свій омофор Київську митрополію, щоб вилікувати хвороби, якими страждає Православна Церква в Україні.
Як син українського народу, вірний Православної Церкви з надією і радістю дивлюся на те, що відбувається в Україні, у Києві. Маю глибоку віру і надію, що сьогодні у київській Софії учасники Собору, наповнені Святим Духом, приймуть мудрі рішення щодо майбутнього Українського Православ’я, що – попри різні перспективи, відмінний досвід, різні життєві дороги – знайдуть силу і мудрість, щоб збудувати єдність Святого Православ’я на українській землі, щоб донести Благу Вістку про Воскреслого Христа до мільйонів вірних в Україні.
Подія, яка відбудеться сьогодні у Києві не матиме прямих церковних наслідків для мене особисто, адже я вірний іншої Помісної Православної Церкви – Автокефальної Православної Церкви у Польщі. Проте, як синові українського народу, православному християнинові, спадкоємцеві цієї ж традиції Київської митрополії, не байдужа мені доля України, Українського Православ’я, мільйонів православних людей в Україні.
Як говорив св. апостол Павло: «Носіть тягарі один одного і так виконаєте Закона Христового» (Гал 6,1). Єдине, що зараз можемо зробити – це вознести гарячу молитву до Всевишнього, щоб вклав у серця православних ієрархів України почуття обов’язку прибути до київської Софії. Можемо лише звернутися з молитвою до Бога у Трійці Єдиного, щоб Святий Дух зійшов сьогодні на учасників київського Собору...
Господи, слава Тобі!

Коментарі